Tato stránka používá cookies, pro správnou funkci stránky prosím sdělte svůj souhlas.

Hrozí vám nespavost?

Mnoho lidí říká, že spánek je ztráta času. Že během těch osmi hodin by zvládli mnoho práce a tak si ze svého spánku ukrajují a ukrajují, až postupně nemohou spát vůbec. Je to i váš případ? Buďte na své tělo opatrní a čtěte, jak předejít nespavosti a zároveň si dopřát kvalitní spánek.

Mnoho lidí říká, že spánek je ztráta času. Že během těch osmi hodin by zvládli mnoho práce a tak si ze svého spánku ukrajují a ukrajují, až postupně nemohou spát vůbec. Je to i váš případ? Buďte na své tělo opatrní a čtěte, jak předejít nespavosti a zároveň si dopřát kvalitní spánek.

Problém jménem nespavost

Na spánek má vliv mnoho faktorů. Mezi nimi je i fáze měsíce nebo extrémně teplé počasí. Proto pokud jste se špatně vyspali pár dní po sobě, není nutné zabývat se nespavostí. Ale v případě, že se vám zdravý spánek vyhýbá dlouhodobě a vy se cítíte i po ránu unavení, je na čase řešit svou spánkovou hygienu.

Že se potýkáte s nespavostí, poznáte i podle sníženého výkonu v práci, častým bolestem hlavy, bezdůvodně podrážděné náladě a samozřejmě nedostatkem energie a dlouhodobou únavou.

Nejohroženější skupinou jsou vrcholoví manažeři a lidé pracující na směny. Také rodiče, kteří zůstanou s dětmi doma. Velmi často se na kvalitě spánku podepíší i velké životní změny.

Jak bojovat s nespavostí?

Prvním, na co byste se při podezření na nespavost měli zaměřit, je matrace. Spíte na správné matraci? Vybrat vhodnou tvrdost, materiál i rozměr je běh na dlouhou trať, ovšem na jejím konci je váš plnohodnotný spánek.

Spánková hygiena velí: pravidelnost, tma a klid. Pravidelností je myšleno chodit spát i vstávat ve stejný čas. Před spaním se vyvarujte těžkým jídlům a pití velkého množství vody. Vytvořte si své spánkové rituály. Koupel nebo pár kapitol z knížky vaši mysl připraví na odpočinek.

V ložnici zabraňte pronikání světla z ulice závěsy a odstraňte veškerou elektroniku. Někoho ruší i malé blikající kontrolky. Elektronika je častým zabijákem příjemného snění, proto si ji do postele neberte ani v podobě telefonu.

Potřeba spánku je individuální a opravdu jsou mezi námi jedinci, kterým stačí 4 hodiny každý den a ráno jsou odpočinutí. Ale i ti potřebují kvalitní matraci a svoje spánkové rituály.

Štítky: spánek
Zdroj: PR článek společnosti

Další články

Postavili jste dům, rekonstruovali byt nebo máte hezkou zahrádku a rádi byste se pochlubili?

Nejnovější realizace

Místo, kam se rádi vracíme

Odstíny hnědé s motivy východu

Ivanovice

Patrová dřevostavba Easy 102

U MICHELSKÉHO MLÝNA

Praha Business woman

Sledujte nás

Nejčtenější články

Atypický dům v objetí přírody

Rekonstrukce stoletého rodinného domu se stodolou

Černobílý podkrovní byt ve Švédsku

Jednoduchá stodola s ocelovou konstrukcí

Po rekonstrukci je ze starého domu úžasná chata

Namísto bourání raději přístavba

Všimli jsme si, že blokujete reklamy

Příprava kvalitního obsahu je časově i finančně náročná. Abychom pro vás mohli i nadále připravovat zajímavé články, potřebujeme vám zobrazovat reklamy, díky kterým můžete stránky prohlížet zdarma. Prosíme o vypnutí blokování reklam, aby i do budoucna mohl být obsah našeho webu zdarma pro všechny.

adblock