Bydlení Přidáno: 31. 8. 2018

Hrozí vám nespavost?

Autor: moje Bydlo.cz

Mnoho lidí říká, že spánek je ztráta času. Že během těch osmi hodin by zvládli mnoho práce a tak si ze svého spánku ukrajují a ukrajují, až postupně nemohou spát vůbec. Je to i váš případ? Buďte na své tělo opatrní a čtěte, jak předejít nespavosti a zároveň si dopřát kvalitní spánek.

Mnoho lidí říká, že spánek je ztráta času. Že během těch osmi hodin by zvládli mnoho práce a tak si ze svého spánku ukrajují a ukrajují, až postupně nemohou spát vůbec. Je to i váš případ? Buďte na své tělo opatrní a čtěte, jak předejít nespavosti a zároveň si dopřát kvalitní spánek.

Problém jménem nespavost

Na spánek má vliv mnoho faktorů. Mezi nimi je i fáze měsíce nebo extrémně teplé počasí. Proto pokud jste se špatně vyspali pár dní po sobě, není nutné zabývat se nespavostí. Ale v případě, že se vám zdravý spánek vyhýbá dlouhodobě a vy se cítíte i po ránu unavení, je na čase řešit svou spánkovou hygienu.

Že se potýkáte s nespavostí, poznáte i podle sníženého výkonu v práci, častým bolestem hlavy, bezdůvodně podrážděné náladě a samozřejmě nedostatkem energie a dlouhodobou únavou.

Nejohroženější skupinou jsou vrcholoví manažeři a lidé pracující na směny. Také rodiče, kteří zůstanou s dětmi doma. Velmi často se na kvalitě spánku podepíší i velké životní změny.

Jak bojovat s nespavostí?

Prvním, na co byste se při podezření na nespavost měli zaměřit, je matrace. Spíte na správné matraci? Vybrat vhodnou tvrdost, materiál i rozměr je běh na dlouhou trať, ovšem na jejím konci je váš plnohodnotný spánek.

Spánková hygiena velí: pravidelnost, tma a klid. Pravidelností je myšleno chodit spát i vstávat ve stejný čas. Před spaním se vyvarujte těžkým jídlům a pití velkého množství vody. Vytvořte si své spánkové rituály. Koupel nebo pár kapitol z knížky vaši mysl připraví na odpočinek.

V ložnici zabraňte pronikání světla z ulice závěsy a odstraňte veškerou elektroniku. Někoho ruší i malé blikající kontrolky. Elektronika je častým zabijákem příjemného snění, proto si ji do postele neberte ani v podobě telefonu.

Potřeba spánku je individuální a opravdu jsou mezi námi jedinci, kterým stačí 4 hodiny každý den a ráno jsou odpočinutí. Ale i ti potřebují kvalitní matraci a svoje spánkové rituály.

Další články: