Tato stránka používá cookies, pro správnou funkci stránky prosím sdělte svůj souhlas.

Hrozí vám nespavost?

Mnoho lidí říká, že spánek je ztráta času. Že během těch osmi hodin by zvládli mnoho práce a tak si ze svého spánku ukrajují a ukrajují, až postupně nemohou spát vůbec. Je to i váš případ? Buďte na své tělo opatrní a čtěte, jak předejít nespavosti a zároveň si dopřát kvalitní spánek.

Mnoho lidí říká, že spánek je ztráta času. Že během těch osmi hodin by zvládli mnoho práce a tak si ze svého spánku ukrajují a ukrajují, až postupně nemohou spát vůbec. Je to i váš případ? Buďte na své tělo opatrní a čtěte, jak předejít nespavosti a zároveň si dopřát kvalitní spánek.

Problém jménem nespavost

Na spánek má vliv mnoho faktorů. Mezi nimi je i fáze měsíce nebo extrémně teplé počasí. Proto pokud jste se špatně vyspali pár dní po sobě, není nutné zabývat se nespavostí. Ale v případě, že se vám zdravý spánek vyhýbá dlouhodobě a vy se cítíte i po ránu unavení, je na čase řešit svou spánkovou hygienu.

Že se potýkáte s nespavostí, poznáte i podle sníženého výkonu v práci, častým bolestem hlavy, bezdůvodně podrážděné náladě a samozřejmě nedostatkem energie a dlouhodobou únavou.

Nejohroženější skupinou jsou vrcholoví manažeři a lidé pracující na směny. Také rodiče, kteří zůstanou s dětmi doma. Velmi často se na kvalitě spánku podepíší i velké životní změny.

Jak bojovat s nespavostí?

Prvním, na co byste se při podezření na nespavost měli zaměřit, je matrace. Spíte na správné matraci? Vybrat vhodnou tvrdost, materiál i rozměr je běh na dlouhou trať, ovšem na jejím konci je váš plnohodnotný spánek.

Spánková hygiena velí: pravidelnost, tma a klid. Pravidelností je myšleno chodit spát i vstávat ve stejný čas. Před spaním se vyvarujte těžkým jídlům a pití velkého množství vody. Vytvořte si své spánkové rituály. Koupel nebo pár kapitol z knížky vaši mysl připraví na odpočinek.

V ložnici zabraňte pronikání světla z ulice závěsy a odstraňte veškerou elektroniku. Někoho ruší i malé blikající kontrolky. Elektronika je častým zabijákem příjemného snění, proto si ji do postele neberte ani v podobě telefonu.

Potřeba spánku je individuální a opravdu jsou mezi námi jedinci, kterým stačí 4 hodiny každý den a ráno jsou odpočinutí. Ale i ti potřebují kvalitní matraci a svoje spánkové rituály.

Štítky: spánek
Zdroj: PR článek společnosti

Další články

Postavili jste dům, rekonstruovali byt nebo máte hezkou zahrádku a rádi byste se pochlubili?

Nejnovější projekty

Byt Cukrová

Dům pro mladou rodinu

Kuchyňa Pure Evermatt Antracit / Dub

Návrhy a realizace interiéru Vestec

Realizace interieru v rodinném domě

Interiér v novostavbě rodinného domu

Sledujte nás

Nejčtenější články

Místo chaty mají vagón

Roubenka s moderní přístavbou a bio bazénem

Dům ze staré stodoly

Atriový dům s kamennou fasádou

Krásný dům kombinující tradici s modernou

Moderní dům pro děti

Všimli jsme si, že blokujete reklamy

Příprava kvalitního obsahu je časově i finančně náročná. Abychom pro vás mohli i nadále připravovat zajímavé články, potřebujeme vám zobrazovat reklamy, díky kterým můžete stránky prohlížet zdarma. Prosíme o vypnutí blokování reklam, aby i do budoucna mohl být obsah našeho webu zdarma pro všechny.

adblock